2013. február 3., vasárnap

Egy újabb izgalmas hétvége

Üdv mindenkinek!
Igen, egy kicsit ellustultam, de most ismét írok! :) 
Nem voltak unalmasak az utóbbi napok sem. Napról napra jobban érzem itt magam: kezdem igazán megismerni az embereket, a várost, az itteni életet. Annyi minden történt már megint... hol is kezdjem? :)
Menjünk sorrendben: Csütörtök este 8-tól lenn a nagyteremben "nemzetközi zeneest"-et rendeztek nekünk a francia erasmus mentorok. Nem igazán álltak a helyzet magaslatán, ugyanis hiába gyűjtötték össze a különböző népek zenéit, normális hangszórót nem sikerült szerezniük. Így kb. fél 10-ig szerencsétlenkedtek, mire valamit sikerült elérniük, de a zene még így se volt elég hangos. Azért ennek ellenére jó kis hangulat lett. Először a görögök tanítgattak táncokat, aztán jöttek az énekek: kezdetnek egy afrikai országból 2 csaj meg 2 srác (sajnos nem emlékszem, hogy pontosan melyik országból) adott elő néhány dalt, és valami eszméletlen gyönyörűen énekeltek, acapella. A hideg rázott mindenkit... Aztán jöttek a franciák, egy kanadai srác, és a lányok addig noszogattak, míg nem én is dalra fakadtam. :) Cserháti Zsuzsától énekeltem nekik a "Mindig az a perc"-et, és jól sikerült, annyira, hogy azóta folyton nyaggatnak, hogy énekeljek gyakrabban. :) Pénteken fél 10 körül keltem, és mivel aznap nem kellett egyetemre mennem, volt időm főzni. Megint magyaros kaja mellett döntöttem: gombapörköltet csináltam rizzsel és párolt zöldséggel. Egyszer csak megjelent Francois-Xavier, aki a múltkor érdeklődött a magyar ételek felől, és amikor azt főztem, pont nem volt ott, hogy megkóstolja. Így most meghívtam ebédre. :) Az az elégedett fej, amivel ette, mindent elárult. :) Szóval szeretik a főztömet! :p 
Ezen a napon viszont egy nagyon szomorú dologra döbbentem rá. A fényképezőgép, ami a szüleimé, és amit egy véletlen szerencsétlen folytán leejtettem a konyhában, megunta az életet… (ezúton is szeretném kifejezni mélységes szégyenemet és sajnálatomat) Úgy döntöttem tehát, hogy veszek egy újat, hisz még rengeteg fotóznivaló lesz itt… Nagy lelkesen kinéztem a legolcsóbbat, hogy spóroljak. Hát nem ezen kellett volna... Itthon sajnos kiderült, hogy gagyi, és nem is olyan kártya passzol bele, ami nekem kéne. Pedig erre direkt rákérdeztem, és a nő aki segített, akinek tudnia kellett volna, hülyeséget mondott. Így másnap vissza kellett vinnem a cuccot a számlával együtt. De még aznap este megint party volt: most a görögök hívták össze a társaságot a Le Soft nevű bárba. Ismét nagyon jól sikerült az este. :) Aztán szombaton Katerinával bementünk a városba a fényképező-ügyet elintézni, meg a piacon vásárolni ezt-azt. Hideg, szeles idő volt, de a nap szépen sütött. A gépet vissza vették volna rögtön, csak hogy otthon kiesett a dobozból valami kis madzag, ami nélkül nem volt teljes a csomag... Így délután mehettem vissza ismét... De minden jó, ha vége jó, szerencsére sikerült kicserélni egy jobbra, és elég volt csak a különbözetet kifizetnem. Amikor hazaértem, megint főztem, megint pörköltet, de most lapockából. Legalábbis elvileg azt vettem a piacon, de már nem vagyok egészen biztos benne... mindegy, azért nem lett rossz. :) 
Ma reggel elmentem a katedrálisba meghallgatni egy misét. Gyönyörű épület, gyönyörű helyen. Fél órával hamarabb értem oda, így előtte még volt időm nézelődni, fotókat csinálni. Aztán leültem előre, és lestem ki a fejemből. Egyszer csak egy néni odajött hozzám, és megkért, hogy olvassak olvasmányt vagy szentleckét… Az ajánlat megtisztelő volt, de azért így elsőre nem vállaltam be, még nem igazán tudom, hogy mennek Franciaországban a miséken a dolgok… :p Megmondtam neki, hogy magyar vagyok, és most vagyok itt először, nagyon izgulnék, szóval talán majd legközelebb. J
Érdekes volt franciául hallani a miserészeket meg mindent, de én most még magyarul vettem részt. :p Közben egy érdekes dolog történt: egyszer csak belibbent az oltár elé egy pillangó, és ott körözött percekig. Nagyon különlegessé tette az egészet… ő volt az első, amit láttam ebben az évben: szép helyet és pillanatot választott a köszöntésemre! J
Mise után kb. egy órát kellett a hidegben várnom a buszra, mert vasárnaponként nagyon ritkán járnak... az utcák pedig teljesen üresek voltak. A vasárnapi pihenést itt nagyon komolyan veszik az emberek.
Délután biliárdoztam néhány arccal, és nagyon jó formában voltam, elsőre háromszor is nyertem... :p Rájöttem, hogy imádom ezt a játékot! :)
Este Ewelinánál volt tea party, és megint jót pletyiztünk. Legközelebb én hívom meg a lányokat. :) Azt hiszem ennyi. Köszönöm a figyelmet! :p


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése