2013. január 20., vasárnap

Az első vasárnap

Bonsoir mindenkinek!

Először is szeretném megköszönni a kedves visszajelzéseket; nagyon jól esik, hogy ennyien érdeklődtök irántam, és nyomon követitek a bejegyzéseimet! A mai napon ismét lett egy új ismerősöm: Christina, egy román erasmusos lány, akivel délelőtt a konyhában beszélgettem sokat. Szóval kedves otthoni Krisztim, megvan az itteni alteregód! :) Bár fekete hajú és 27 éves, de ő is jó arc. :) Elmesélte, hogy másfél napig utazott busszal Bukarestből. Pénteken érkezett, és elmondása szerint nagyon elveszve érzi magát, mert nem tud franciául beszélni. Érteni érti a nyelvet, de nem mer megszólalni. Az angolja viszont tökéletes, így hát ezen a nyelven kommunikálok vele. Egyébként azt tapasztaltam, hogy a legtöbb erasmusos nem nagyon tud és nem szeret franciául beszélni... Ma 3-tól összeültünk páran társasozni, ismerkedni a kolesz társalgójában, és szinte minden angolul folyt. Nincs bajom ezzel, mert beszélem és értek mindent, de azért mégiscsak Franciaországban vagyunk és azért jöttünk ide, hogy a nyelvet is tanuljuk. Tant pis, azért szerencsére akad egy-két olyan stréber mint én, aki a franciát szívesebben használja. :p A ma összegyűlt társaságban voltak görögök, amerikaiak, lengyelek, lettek, egy osztrák lány és egy kanadai srác. A legtöbben kereskedelmet, marketinget tanulnak, de van sok bölcsész is, fizikus, és egy teológus is. (Hallod, Enci? :) Most mondanám, hogy a Te alteregód, de fiú, és még egy szót nem beszéltem vele... :D) Ha minden jól megy, a következő erasmusos összejöveteleken még több embert megismerhetek. Egészen különleges élmény ez az egész. :)
Holnap kezdődik a második félév, de nekem hétfőnként nem lesznek óráim, csak kedden és szerdán. Van egy csomó sportolási lehetőség, amiket igyekszek maximálisan kihasználni. Beiratkozok majd röpire és talán falmászásra Christina-val. Sőt, ha lehet, salsára és aerobicra is fogok járni. Az a baj, hogy túl sok mindent szeretnék... :D Holnap Christina-val bemegyünk a városközpontba francia bankszámlát nyitni és kártyát venni a telefonunkba. Ingyenes bicajkölcsönzésre is van lehetőség, amit szintén holnap szeretnék elintézni. Itt mindenki azzal jár, és igazuk is van: nem kerül semmibe, gyors, nem szennyezi a levegőt. A városközponttól egyébként elég messze van a koli és a campus: busszal negyed óra alatt lehet bejutni, gyalog egy óra is lehet az út. Holnap megyek be először, már nagyon kíváncsi vagyok. Csinálok majd sok képet. :) De most még undi egy idő van: 1-2 fok, felhők, szürkeség. A hó már elolvadt, és a franciák előre rettegnek a következő adagtól.... :D
Holnap amúgy a thaiföldi lány, Haochieh is csatlakozik majd hozzánk.
Egyéb érdekes részletek: tegnap kiderült, hogy az egyik sráccal egy napon születtünk, és Maryne megjegyezte, hogy hasonlítok Anne Shirley-re. :) Ma pedig megtudtam, hogy van egy bár, ahol havonta egyszer bármilyen amatőr énekes felléphet. Azt hiszem, kipróbálom magam. :) Összehívok majd pár embert, és elmegyünk, ha úgy alakul. :) Egyedül természetesen nem megyek távoli, idegen, sötét helyekre. Nem kell aggódni! :)
A héten munka után is kell néznem. Remélem találok valami nekem valót. :)
Napi örömök: ma nem égettem oda semmit, és egy lefolyót sem dugítottam el.
Napi idegeskedés: Este fél 9-ig nem volt internet, ezért az itt elintézendő ügyeimet csak most tudtam megcsinálni. Szerettem volna egy templomot is találni magamnak, de net nélkül nem tudtam rákeresni a helyi lehetőségekre és miserendre. Majd jövő héten. :)
Mára ennyi.
Jó éjt!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése