2013. január 18., péntek

:)

Ma reggel Angers kb. 3 centis hóra ébredt, és ez elég volt ahhoz, hogy összeomoljon a tömegközlekedés... :D Mindenki teljesen odavan, emiatt a 3 centi miatt nem mentünk városnézésre, mondván, hogy az nagyon "veszélyes" ilyenkor. :D Egyébként olyan jó, fél 9-re kellett átérnem a campusra az első programra, és elég volt fél előtt 5 perccel elhagynom a szobámat. :)
Ma egyébként többször volt olyan érzésem, hogy valaki "vezet". Először is nem tudtam pontosan melyik épületbe kell mennem a sok közül, de elsőre jó helyre mentem be. :) Minden új erasmusost összehívtak, hogy írjunk egy francia szintfelmérő tesztet. Fél óra várakozás és regisztráció után beülhettünk a terembe. Beléptem, körbenéztem, kinéztem magamnak egy lányt aki mellett nem ült senki, és odamentem. Aztán megszólítottam franciául, megkérdeztem, hogy mit tanul. Erre ő elkezdte mesélni, hogy ez egy három éves doktori képzés, másfél évet itt, másfél évet Magyarországon végez... én erre magyarul: Te magyar vagy?!! :D És igen...Vicces pillanat volt... :D És kiderült, hogy egy koleszban vagyunk, szóval tök jó. :)
Aztán megírtuk a 3 (!) órás tesztet, ami után teljesen agyhalottak lettünk. Utána elköszöntem Ágitól és elmentem ebédelni a menzára. Kaja után az egyik erasmusos kordinátor körbevezetgetett minket a campuson, hogy megmutogassa mi hol van, de "csak nagyon óvatosan, kis kört" mentünk a haaaaatalmas mennyiségű, életveszélyes hó miatt. :) A helyzet annyira vészes, hogy a francia koleszosok haza se mennek a hétvégére...Lol :D
A kis tájékoztató közben összehaverkodtam egy thaiföldi lánnyal, Haochieh-el. Beletelt egy kis időbe míg megtanított helyesen kiejteni a nevét... :D
Kiderült, hogy van a kolesz társalgójában biliárd asztal!! És hogy minden vasárnap délután van lenn közös társasjátékozás, haverkodás, külön erasmusosoknak. :) Már várom a holnaputánt.
Az is kiderült, hogy a lakbértámogatáshoz és a bicajkölcsönzéshez  francia bankszámlát kell nyitnom. Ingyenes, viszont hétfőig várnom kell vele. Hétvégente itt minden leáll, vasárnap semmi sincs nyitva.
Lássuk, mi volt még ma... Ja igen, bevásároltam a hétvégére. :) Aztán levittem a szemetet. Hú de izgi. :D
7 körül gondoltam felavatom az újonnan szerzett szuperjó, szuperolcsó lábosomat. Elkezdtem benne vizet forralni teához, aztán pár perc múlva fura égett szag kezdett terjengeni... Természetesen a lábos alján felejtettem egy sz*ros matricát... Szóval kaparhattam le az elektromos tűzhelyről a nyomokat... :D
De közben megismekedtem egy lett fiúval, aki szinte semmit nem tud franciául. Elég elveszett így szegény... szóval vele angolul beszélek. Egyébként nagyon sok erasmusos nem tud franciául. És a franciák a tájékoztatón nem nagyon akartak angolul is beszélni... aztán végül muszáj volt nekik. De állítólag nem büszkeségből nem szólalnak meg angolul, hanem mert nem tudnak jól, és szégyenlik... Ezt mondta az egyik prof. :)
Na szóval teafőzés és szerencsétlenkedés után leültem a franciákhoz vacsizni, miközben ők új faliújságot csináltak erre a félévre. Aztán az egyik csaj puncsot készített, és azt iszogattuk, közben csevegtünk. Hát ennyi volt a mai napom. :)
Bisous!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése